BALDIS
O projektu
Na projektu BALDIS pracuje INSTITUT INPRO ve spolupráci se školami a dalšími organizacemi z Česka, Polska a Španělska. Projekt je zaměřen na podporu učitelů na základních školách, kteří se v současné situaci celosvětové pandemie Covid-19 snaží sladit pracovní a osobní/rodinný život. Pandemie drasticky změnila strukturu života, jak jsme ji znali doposud. Veškerá práce, kterou není nutné vykonávat osobně, se přesunula z kanceláří do našich domovů. Stejně tak se po celé Evropě zavíraly školy a vzdělávání se přesouvalo do online prostoru. V České republice děti nechodily do školy nejdéle z celé EU a systém návratu ke vzdělávání ve školách je stále nestabilní a poměrně chaotický. Tato situace vytváří velký tlak na učitele, kteří musí rychle reagovat, být časově velmi flexibilní a mezitím se musí starat o vlastní rodiny a děti, které jsou často také mimo školu kvůli karanténám. Práce z domova a současná péče o rodinu stírá hranice mezi pracovním a rodinným životem. Rodiče mohou mít pocit, že pracují neustále, což může vést k tzv. syndromu vyhoření.
V rámci projektu vytvoříme čtyři výstupy. Souhrnnou zprávu, která porovná úroveň podpory učitelů v zapojených zemích. Na tuto zprávu naváže kolekce dobrých příkladů, jak se sami učitelé v zapojených zemích popasovali s nastalou situací. Třetím projektovým výstupem bude příručka pro učitele, jak si podle odborníků poradit s touto situací. A posledním výstupem bude projektová platforma, kde budou volně dostupné výstupy, a bude se zde nacházet i kvíz pro učitele, který bude hodnotit jejich psychický stav a jejich schopnost sladit pracovní a soukromý život.
V rámci projektu proběhne i setkání učitelů základních škol a budou mít možnost si projektové výstupy vyzkoušet naživo a podělit se osobně o své zkušenosti s online výukou a podporou učitelů v době pandemie v jejich zemi.

Realizační program: Erasmus+, Klíčová akce 2, Strategické partnerství pro školní vzdělávání (KA204)
Číslo projektu: 2021-1-CZ01-KA220-SCH-000035830
Období realizace projektu: 11/2021–10/2023
Partneři projektu
Projektové aktuality
Přečtěte si právě vydaný newsletter projektu BALDIS
V rámci projektu BALDIS, realizovaného v programu ERASMUS+, právě vyšel další newsletter. Tento bulletin informuje o setkání partnerů ve Španělsku a také obsahuje informace týkající se vybudování vzdělávací platformy, kde naleznete všechny vzdělávací materiály projektu. Na
Třetí mezinárodní školení učitelů v Praze
Během minulého týdne, ve dnech 10. – 12. 10. 2023, se uskutečnilo již třetí mezinárodní školení (LTTA) učitelů a lektorů v Praze v rámci projektu BALDIS – Balance the Distance, financovaného programem ERASMUS+. Třídenního setkání se
Páté setkání partnerů ve španělském Águilas
Čeští zástupci mezinárodního projektu BALDIS – Balance the Distance, financovaného v rámci programu ERASMUS+, se právě vrátili ze společného jednání ve španělském Águilas, které se konalo dne 4. října 2023 za účasti partnerů nejen ze Španělska,
V rámci projektu BALDIS právě vyšel druhý newsletter
V rámci projektu BALDIS, realizovaného v programu ERASMUS+, právě vyšel druhý newsletter. Tento bulletin informuje o mezinárodním školení učitelů v polském Sanoku. Dále obsahuje informace týkající se druhého a třetího výstupu tohoto projektu. Na newsletter se
Čtvrté setkání projektového konsorcia online
Předposlední setkání projektového konsorcia mezinárodního projektu BALDIS proběhlo opět dle plánu ve virtuálním prostředí a zúčastnili se jej zástupci všech 6 organizací ze tří zapojených evropských zemí (České republiky, Polska a Španělska). Vzhledem k tomu,
Druhé mezinárodní školení učitelů v polském Sanoku
Ve dnech 28. - 30. 3. 2023 proběhlo druhé mezinárodní školení (LTTA) projektu BALDIS, tentokrát v Polsku. Česká republika byla na LTTA reprezentována dvěma partnerskými organizacemi – INSTITUTEM INPRO a Základní školou Jiřího Gutha-Jarkovského.






