EDIGIT

O projektu

Projekt EDIGIT se zaměřuje na podporu učitelů při zavádění inkluzivních metod do výuky a zároveň rozvíjí u studentů vnímavost k rozmanitosti a otevřenost vůči lidem se zdravotním postižením. Důraz je kladen také na propojování škol s technologickým sektorem a organizacemi, které se věnují podpoře osob se zdravotním znevýhodněním. Součástí projektu je tvorba vzdělávacích modulů, které budou sloužit jako praktická pomůcka pro pedagogy při zapojování inkluze do výuky.
Projekt propojuje školy z Portugalska, České republiky, Maďarska, Itálie, a Španělska a zaměřuje se na podporu inkluze ve výuce STEM oborů – tedy přírodních věd (Science), technologií (Technology), inženýrství (Engineering) a matematiky (Mathematics) a rozvoj digitální gramotnosti s důrazem na přístupnost pro osoby se zdravotním postižením.

Za Českou republiku je do projektu zapojeno Gymnázium Jiřího Gutha-Jarkovského s podporou Institutu INPRO.

Hlavní cíle projektu jsou:

  • Vytvoření tematicky zaměřených vzdělávacích modulů a školení pro pedagogy, podporujících inkluzi ve STEM vzdělávání
  • Podpora zájmu studentů o kariéru ve STEM oborech prostřednictvím kreativních a kolaborativních přístupů ve výuce se zajištěním inkluze
  • Zvýšení povědomí studentů o životě a potřebách osob se zdravotním postižením
  • Realizační program: Erasmus+, Klíčová akce 2, Partnerství pro spolupráci ve školním vzdělávání

  • Číslo projektu: 2024-1-ES01-KA220-SCH-000249704

  • Období realizace projektu: 31/12/24 – 30/12/27 (36 měsíců)

Navštivte stránky projektu

Partneři projektu

Projektové aktuality

Máte v hlavě nápad na projekt, ale nevíte,
jak jej zrealizovat?

  • Ozvěte se nám